På nya skolan

Hejsan!
Har varit lite mycket med flyttningen så har inte hunnit blogga förens nu.
Jag tror helt ärligt att det kommer bli mycket mindre bloggande nu eftersom jag har mycket i skolan helt ärligt har jag inte så mycket att blogga om. Jag kommer blogga när jag kommer hem på helgerna för att berätta för allmänheten hur jag har haft det i skolan, för det finns faktiskt endel som läser den här bloggen som är intresserade av min nya skola!

Jo idag i allfall så gick jaag upp halv 7 för vi 7 skulle jag vara i stallet! Vi började morgonen med att mocka och sen gjorde vi lite annan nytta i stallet. Den lektionen höll på tills halv 12, länge jag vet! Men det är roligt att vara ute bland djuren så därför går tiden fort!

Min rumskompis verkar helt okej, även om jag inte träffat henne så enormt mycket. Hon pratar inte på för mycket och det är skönt eftersom på sitt rum vill man ha det lite lugnt.
Men helt ärligt så är man inte i sitt rum speciellt mycket, man är ute bland folket!
Och just nu vet hela skolan att jag är ny så jadu, mitt nya smeknamn är "den nya tjejen"! Haha ja ni ska ju vara veta vad dom har frågat mig!

Folket är supertrevligt och helt ärligt så känns det inte verkligt det här. Det känns som att jag ska vara här i en vecka och sen är jag tillbaka i verkligheten igen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0