IRLAND, watch out for the car!!!!

Ja, "watch out for the car" var precis vad jag och Mathew skrek när vi såg krocken i ögonen. Har nog aldrig i hela mitt liv varit så nära att krocka med någon, hann tänka en jäkla massa innan bilen svängde av någon cm innan oss.
Det var så att vi hade hämtat Mathews spring nr på en hotel i Limerick (Han ska springa något limerick maraton?) sen när vi skulle ta oss ut på den stora vägen så kom det en jäkla massa bilar så Paddy som körde bilen väntade och väntade och till slut så hittade han en lucka för en bil från höger skulle svänga vänster, eller ja den blinkade vänster i allafall.. Men precis innan den egentligen skulle svänga vänster tyckte både jag och mathew att bilen från höger körde extremt fort och vi var redan mer än halvvägs ute på vägen så då skrek båda "
watch out for the car!!!" Paddy tvärnittade och precis någon cm från våran bil så tvärnitar bilen från höger och gör en liten sväng. Hade han inte gjort detta hade han kört rakt in i sidan på oss i en hastighet på 50km. Vi var alla rätt omtumlade efter detta och jag kan ju säga att bilfärden hem inte var rolig precis..



Jo i alla fall idag så fick jag en sovmorgon till klockan 11 för att kunna piggna till lite, hade fått mer ledigt om jag velat men jag kände att med några ipren i kroppen så klarade jag av att gå ut och göra lite, skit tråkigt att bara ligga i sängen.. Så runt halv 12 tiden bar det av till en annan bonde som har köttdjur och hämta en sprutare, dom var jätte trevliga och kvinnan i huset visade mig sina ankor och åsnor! Vi var väl där i 2 timmar ungefär, det krabbade lite med sprutaren nämligen. Sedan efter det gick jag in för att göra lite mat och sedan efter maten blev jag trädgårsskötare, slängde några gamla blommor. Efter trädgårdsarbetet så åkte jag och Paddy till en affär, ungefär som en järnhandel. Vi vägen dit så åkte Nicole med till något ställe, det är Eugenes dotter som är 16 år. Hon var riktigt trevlig och hade varit i stockholm 2 gånger berättade hon.
När vi kom tillbaka till gården så var det dags att ge kalvarna, idag hade jag hela ansvaret om kalvarna, det var roligt. Lite roligare när man får göra saker på egen hand. Efter att ha gett alla kalvar mjölk så var det in snabbt och ta en snabbdusch för vi skulle till Limerick och hämta Mathews spring nr som sagt! I Limerick hann vi också åka till ett stort shoppingcenter, det hade öppet ända tills 9! så där gick vi och strossade runt. Eller Paddy handlade mat och jag och Mathew satt och kollade på folk. Vi börjar komma riktigt bra överens!
Det är ungefär det jag har hunnit med idag, det var varit en rätt lugn dag idag och riktigt varmt så man har inte riktigt orkat göra något ansträngande! Men det var riktigt kul att se hur Limerick är på kvällstid, för vi körde runt och kollade lite nämligen. Kanske att man skulle prata med någon annan som är i närheten och fråga om vi skulle ses där någon kväll?

Jo , jag har ju kollat lite på det engelska bröllopet på Tv också. Åh så fin klänning hon hade på sig !!

Nu ska jag sova, jag väntar på ett samtal som aldrig verkar vilja komma....


På gården som vi hälsade på idag.


Fastnade för den här söte kalven något enormt!


sprutaren som vi hämtade!


En glad men lite hängig Matilda!


"Järnhandlen"


Puuh, vem var det som egentligen sa att vi skulle ha regnkläder med oss?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0