IRLAND, äntligen popcorn!

Lördag, lördag!

Vaknade upp och började dagen med lite frukost och sedan så var det dags för mjölkning. Mjölket gick bra, hittade 2 mastit kor så fick lära mig hur man behandlar mastis.
Efter dom vardagliga rutinerna så körde jag och Mathew till Eugene för att klippa klart hans gräsmatta som vi inte hann klippa klart för någon dag sedan. Mathew körde gräsklipparen och jag körde röjsågen. vi var klara efter 2 timmar ungefär, haha men vi stressade ju inte precis kan man säga..

Efter middagen så kom jag med ett förslag till Paddy om att jag skulle städa upp lite i kalvhuset, det var mycket positivt så jag började med städningen på en gång!
Tog nog runt 2 timmar att städa upp, sopa, slänga och lägga upp sakerna lite fint. Det värsta var när jag precis var klar med min sortering så kommer Eugene och vill spara massa onödiga saker? åh, då blev jag lite irriterad. Jag menar vad ska ha en gammal skåpdörr till? men aja, tryckte in sakerna han ville ha kvar i ett litet hörn så de funkade.
Under städningen så tror jag att jag träffade på runt 5 möss, inte mysigt.
Blev i vilket fall som helst mycket nöjd med resultatet, hoppas verkligen att det håller sig hyfsat rent och fint ett tag nu. Tvivlar dock på de!

När jag var klar med städningen så var det mjölkningsdags igen!
Jag och Mathew skyndade på och var inne runt 7 tiden. Eurovision song contest började ju vid 8.
Så nu sitter vi här i Tv rummet och kollar eurovision, har äntligen fått lite popcorn i magen också! Inte ätit onyttigt på 3 veckor så popcorn var riktigt gott!
Nu ska jag fortsätta att kolla på Tv och göra mer popcorn!!!


Kalvarna ute på fältet!


Mathew klipper gräset.


Före städningen i kalvhuset.


Före städningen i kalvhuset.


Resultatet efter städningen!


Resultatet efter städningen, hittade en liten matta som bara låg där?


Just nu, Eurovision och popcorn!


Mathew.


Kommentarer
mamma

Nu längtar jag jätte mycket efter dig ! Bra att du snart kommer hem, ... ps dammen och fåren är riktigt tama, kul... kram

2011-05-15 @ 09:11:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0