IRLAND, goodbye

Ja, nu har jag precis varit nere och sagt hej då till Mary (farmorn i huset). Hon sa så himla fina ord så jag kunde knappt hålla tårarna inne. Kommer verkligen sakna dessa människor, för dom har verkligen varit helt underbara! Speciellt Mary som har varit som en liten extra mamma och alltid kallat mig -Darling! och hjälpt mig med tvättning och ja, som en liten extra mamma.
Hon gav mig även ett födelsedags kort och en parfym. När jag öppnade kortet så såg jag att Paddy, Mary, Mathew, Grannarna och Eugenes familj hade skrivit massa grattis och fina ord. Mathew hade skrivit en lång rad på italienska så måste kolla upp var de stod, men fy fasen vad glad jag blev.
Imorgon ska jag säga Hej då till Paddy och Mathew, de kommer också bli jobbigt.

Jo, vi tog kort också ute idag vid fontänen allihopa. Eugene skulle mejla korten till mig sen.

Förutom att jag har sagt hej då så har jag såklart jobbat.
Det började med dom vanliga rutinerna, sedan ge avmaskning till 29 kalvar. Det var ingen lätt match de. Vi jagade runt dom hit och dit. Sedan fick jag i uppgift att städa ur Paddys bil, det tog mig i princip hela eftermiddagen. Men fasen vilken skillnad de blev. Paddy sa när han såg den -åh, i have got a new car!
Så de kändes ju skönt att höra att han var nöjd efter allt slit!
Mjölking på kvällen också, sista mjölkningen här.

Sedan så har jag tvättat under hela dagen också för jag vill ju inte ha illaluktande kläder i min resväska så tvättmaskinen och torktumlaren har gått hela dagen idag!
Nu har jag packat klart allt, fick ner allt till slut. Vet dock inte hur jag ska få ner saker som jag köper i dublin typ? Men de ska nog lösa sig!

Imorgon bär de av till Limerick tidigt för att ta bussen till Dublin och sedan till Eve i Newbridge. Är lite nervös för drottningen från England är ju här på Irland nu och imorgon skulle hon till Dublin och då kommer massa gator att vara avstängda och massa poliser så bussarna kanske inte går som dom ska?! Men folk är så trevliga här så någon ska nog kunna hjälpa mig!


Avmaskning av dom 29 kalvarna.


En ny städad bil!


Mat efter kvällsmjölket!


Jag och paddy i köket!


Jag och Mathew!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0