IRLAND, tourist

Hej!

Dagen började med dom vanliga rutinerna, idag kände jag mig på topp när jag gick upp. Har gärna legat och snoozat 5 minuter dom senaste dagarna, men idag flög jag upp! De kan nog berått på att jag visste att vi senare unden dagen skulle på lite turist ställen.
I vilket fall som helst efter att allt var klart här på gården runt 12 tiden så åkte åkte jag, Mathew och Paddy mot Cliffs of mohe. Vädret var väl inte det bästa idag men de regnade inte och i vilket fall som helst så var det riktigt mycket folk där även om de blåste som tusan.
Cliffs of mohe var riktigt vackert!

Efter att vi hade gått runt och tittat lite där så åkte vi vidare till doolins cave. WOW säger jag bara! Mathew och jag fick en privat guidening nere i grottan och shit va coolt de var. Vi gick i smala gångar, hade hjälmar på huvudet, ja det var riktigt ballt!

Vi var inte hemma fören halv 9, vi åkte runt i bilen och kollade på massa saker också. Så nu har jag fått se lite av Irland också och det känns verkligen jätte bra! Känner att jag kan lämna gården på onsdag utan någon ångest att jag inte gjorde de och de.
Så idag har det inte varit så mycket jobb, vi gjorde bara rutinerna på morgonen och sen på kvällen så skötte Eugene allt.

Satt nere i köket nyss med Paddy och bytte E-mail adress och sånt. Han ska skriva omdömet om mig ikväll, åh så kul det ska bli att läsa det!
Imorgon är min sista dag här på gården, shit..


Cliffs of mohe!


Paddy och Mathew vid cliffs of mohe.


i Doolins cave!


Doolins cave!


Små små gångar nere i grottan. Inte kunde ens jag gå raklång!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0