Matte mixat med jobb

Hej hej!
Sitter med matteboken i högsta hugg, nu har jag räknat tillräkligt med tal idag och tänkte bege mig utåt och göra någonting vettigt. Tycker det är skönt att mixa detta matteräknande med lite annat då jag valde att göra matten på 20 veckor så behöver man ju inte sitta hela tiden utan kan ju flexa lite. Har ca 5-8 uppgifter som ska göras varje dag och gör jag inte de den dagen så går de ju att skjuta på någon dag eftersom ibland är de faktiskt bättre att sitta i några timmar och komma in i mattetänket. De beror på hur svårt saker och ting är.
I början av januari är de dags för mitt andra delprov och sen i februari är de hårdpluggning för att sedan avsluta med 3 slutprov. Då får jag ligga i.
Förövrigt så har ju den där jobbiga tiden börjat nu, oerhört svårt att finna tid till att sätta sig och räkna. Idag och på fredag är den ända dagen på veckan som jag kan sätta mig såhär mitt på dagen, resten av veckan får de bli lite kvällspluggning. Juletiderna har ju börjat och de ska förberedas i ladugården så att de är lättskött under jul!
Känns lite stressande men får helt enkelt sätta mig ner i helgen och räkna, förhoppningsvis sätta mig någonstans där jag även kan få lite hjälp med dessa p och q formler som är lite besvärliga för mig. Ska undersöka de till helgen.
 
Ikväll är de dags för årets sista provmjölkning! Mjölkkvittot såg inte alls dumt ut när jag kom till ladugården imorse så ser framemot provmjölkningen!
Ljusstaken lyser så fint i personalrummet på jobbet! Julgardiner fick jag också upp första advent.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0