Kanske ska byta bransch?

Hej hej!
Ja byta bransch kanske man skulle passa på att göra. Idag  på jobbet så har jag och Sofia agerat mer snickare än djurskötare nämligen. 
Vi har byggt om lite i ladugården för de har blivit lite fullt i djupströbädden så vi behövde ett 15-20 tal platser till för småkalvarna. Jadu, det är bättre att ni få se bilderna än att jag ska sitta här och förklara! De är ju allafall uppbunda liggbås som är lite omkonstruktierade. 
 
Nu ska vi iväg och skriva kontrakt för huset, sedan ska jag allt göra dem där sit-upsen...
 
Vi började med att spika dit plankorna som ligger vågrätt.
 
'
För att sedan kunna skruva dit dessa plyfa skivor som ska agera vägg mot liggplatserna som ni ser ska vara på gummimattan som sedan kommer täckas med strö (spån).
 
Sedan dags att spika och mäta foderplatser. 
Det blev helt klart godkänt av chefen och Sofia och jag är sjukt nöjda!! Detta tog oss inte ens en hel arbetsdag och jodå, de är redigt gjort! SOM SAGT KVINNOR KAN!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0