planering planering..

Att jag aldrig lär mig att inte planera allt på en och samma dag!
 
Syrran ringde och förslog att vi skulle gå runt Växjösjön efter jobbet och eftersom jag länge ha velat få tid och sällskap till de för att Ritcha ska få lite socialträning så kunde jag ju inte tacka nej! Min vän Amanda skulle även komma på kvällen för att träna på att göra sin såkallade Gesällfrisyr, ni vet sånt där frisörprov. Jag ska vara modell! De låter tjusigare än vad de är. Eller ja de är väl rätt tjusigt och bli ompysslad i en frisörstol i någon timma!
Provet kommer i allafall att vara i April så lite tid har hon på sig att träna.
Men i allafall så körde de ihop sig lite.. Fick välja ut kläder hos Syrran till Lördag lite hastigt och sedan full fart hem i bilen!
 
På jobbet idag har vi avhornat och kastrerat tjurkalvar. Jag hade mer än gärna förklarat hur de går till i kastreringen men de får bli en annan gång! För nu ska jag nämligen göra mitt styrketräningspass och sedan sova. Imorgon är sista dagen på jobbet och chefen bjuder på resturang!
 
Lite lockar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0