Kohjärnan är full med ideer!

Hej.
Idag har jag och Sofia varit på utflykt!
Det var ju mjölkföretagardagen i Jönköping på Elmia idag så istället för att ta på oss våra illaluktande kokläder imorse så var de på med dem tajtaste jeansen, den snyggaste tröjan och på med foundation och mascara. Det var faktiskt skönt att göra sig lite fin på morgonen, fast bara de inte blir för ofta? Det var tillräckligt krävande att välja vilken tröja som passade bäst på¨morgonen och såklart så blev de den vita som jag tog på mig först av alla..
 
Dagens föreläsningar:
  • En mjölkföretagares funderingar om sin nuvarande situation och framtid.
  • Bygga lönsamt-olika strategier.
  • Effektivare med rutiner i robotstallet.
  • Tänk efter före- för en lönsam djurförsörjning.
Sofia taggad inför första föreläsningen med sin egen namnskylt!
 
I slutet av dagen och vi kan väl säga att mjölkbönderna hade försunnit  rätt rejält framåt 4 tiden.. Undra varför?? Dem hittade nog inget kodagis att lämna dem på under dagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0