Kaos kaos.

Hej igen, Nu har jag tid och skriva om gårdagen.
 
Jo... Först hade vi inga biljetter, jag Anton och Emelie så då tänkte vi bara åka och förfesta och sen köra hem för jag var nykter igårkväll. Men sedan uppgraderades drinkbordet (tusen tack till de), så vi kom med. Jag var fortfarande nykter, skulle köra hem. och jag kan säga att jag ska vara nykter oftare och köra, för fyfasen var kul jag hade! Har aldrig så kul onykter nästan? Aja back to the story.
Satt och snackade lite vid drinkbordet och sedan gick vi iväg för att dansa lite på de såkallade Schlager golvet och där började de...
De bara öste in mer och mer folk. Jag flög som en liten pingisboll mellan alla olika personer när man försökte dansa sitt snyggaste.. haha asså guudh de var så sjukt. efter typ 40 minuter kunffande så gick vi tillbaka till våran drinkbord, för där tänkte vi att där har vi ju lugn och ro och våran plats liksom. Men där var de KAOS!
En kompis hade fått en smäll på käften och en hade fått en drink över sig.. Ja och vi gick in där och sedan dröjde de inte 10 minuter tills den 15 meters breda gången var proppfull med folk, vi som hade drinkbord höll oss vid vårat drinkbord som var hyfast skyddat fast ändå inte. När de tryckte på mer och mer folk så ställde vi oss alla i sofforna för att känna oss lite säkra. Folk var förbannade att de inte fick framåt och bara tryckte på och muckade. Sedan helt plötsligt när de är som trångast i gången så blir de slagsmål typ för att någon råkar ramla. Folk ligger på golvet, vakterna bara drar i folk, dom stänger av våran gång som går mellan dansgolven. Vi står fortfarande i våra soffor, endel har klättrat in i fönsterkarmen. Vi har alltså en himla bra utsikt (which i like). Sedan i ca 30 minuter så står vakterna i varje dörrhål och motar bort folk, folket bara trycker sig igenom och vakterna typ bara "flyger" iväg. De är kaos igen!!
Ni förstår att de var ju så sjukt mycket folk så även om dem som stod längstfram vid vakterna så tryckte ju folket som stod längst bak, ja vakterna stod ju med hel kraft och bara försöktre trycka tillbaka hela skaran. Någon brud kom igenom och skulle ha med sin kompis, panik panik. Ja, alltså de var så sjukt. Någon ringde 112 i panik, ja alltså de var verkligen panik.
Jag själv var ju i säkert förvar och kunde inte låta bli att skratta åt att folk verkligen inte kan bete sig!
Efter att hela vårat drinkbord var förstört, vi hade inte ens ett helt bord kvar.. Så smög vi bakom diskjouken tog den lugna vägen ut och gick runt byggnaden och hämtade våra jackor, folk var förbannade. Vi åkte hem, vi sov. klockan var halv 3. Jag som skulle åka hem tidigt, haha..

What a night.
 
Och här har ni gårdagens outfit. Oerhört vågat, men oerhört kul! Jag har en hobby, provocera med kläder. Folk kan bli så upprörda när man inte klär sig enligt koden. Och mamma, do i like like är bonde now?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0