deeptalk

Det finns så oerhört mycket att fundera på här i livet. Alldeles för mycket. Tror man funderar alldeles för mycket på saker och ting när man istället kan vara glad och nöjd med de man gör och har i nuet. Ibland kan jag bli lite frustrerad över vad jag gör i mitt liv. Inte speciellt mycket om man jämför med kanske andra 20 åringar. Jag är inte ute och festar spec, träffar inte så mycket folk, åker inte iväg helst. Jag är typ hemma, eller på jobbet. Och är jag inte på jobbet så är de typ vallning, matte och andra saker som gäller. Jag kan bli lite arg att jag inte tar mer chans till saker och ting. Men de är ju helt enkelt för att jag är nöjd, jag är oerhört nöjd med att vara sambo, nöjd med hundlivet och absolut nöjd med mitt jobb. De kan låta så oerhört tråkigt i mitt eget huvud när jag rabblar upp sakerna jag gör en helg typ, det låter säkert skit tråkigt för många andra också. Men sen kommer jag liksom på mig själv över att de är såhär jag vill ha de, såhär jag typ har tänkt leva mitt liv fast med några fler saker som framtiden får avgöra. Jag är glad att jag en fredagkväll kan ägna min tid i ladugården, för de är ju faktiskt där jag trivs oerhört bra. Jag gillar att jag kommit över fasen att "mjölket ska gå så fort som möjligt" för då går de helt enkelt skit och allt krabbar och man är förbannad. Nu går jag i lugn och ro, (såklart skriker jag till lite på 778 om hon går ALLDELES för sakta) och fasen vad fort de går att göra ladugården även om man INTE stressar. Det som är lite jobbigt inom jobbet och jordbruket överhuvudtaget är att jag har så mycket vilja. Mycket ideer om saker och ting och dom hålls för tillfället bara inne.. ska sätta mig en dag och rita, rita på en framtid typ.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0