Lördagmorgon, ladugård och kaffe

Godmorgon! Inkommen från ladugården för en stund sedan, var ute och bytte med pappa vid halv 7 tiden för att avsluta mjölket. Han skulle på jakt tidigt idag. Även gett får och hästar mat och nu har jag tänt en brasa som Ritcha ligger och njuter vid och jag dricker mitt kaffe!
Planen för idag är att flytta grindarna till en annan hage och valla lite får, vi måste komma igång med den där fårvallningen. Det har legat lite på is nu för vi har jobbat på i ladugården ist.
Ska kanske även börja adventspynta och städa. kan ju säga att de inte känns jätte roligt på denna "lilla" yta vi bor på just nu och allt verkligen ligger överallt.
Annars så gör jag de imorgon när Anton kan hjälpa till lite med.
 
Nu ska jag fortsätta att njuta av mitt kaffe och slänga in en till vedbit i kaminen!
 
Snön börjar täcka marken.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0