Tvn sappar

Hemma och bänkad framför tvn som sappar mellan 3an oh 4an, alltså mellan hockeyn farmen. Nydammsugat golv och maten färdig när jag kom hem, Anton har nog rätt, han har nog gått och blivit lite sjuker. Eller så var de för att jag skrev en söt lapp innan jag körde till jobbet? Så kan jag med ta lite cred.
 
På jobbet var de lugnt, slängde ett extra öga på en utav kvigorna som kanske kalvar inatt? De återstår och se imorgonbitti.
 
 
Nymockade kalvboxar och nyspolat golv. Har börjat med att bara tvätta boxarna med högtryckstvätt varannan vecka(istället för varje vecka) nu eftersom de inte byts kalvar i boxarna så ofta nu eftersom de är lugnt med kalvningar
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0