Morgonkyla och mjölkning

Godmorgon, eller ja godförmiddag! Hemkommen från morgonmjölket och har fått i mig lite frukost. Morgonmjölket flöt på bra och rekordlitrarna nu på morgonen hade ju 905 som vanligt, 27 liter! Hon mjölkar 54liter/dag. Hon är inte dålig hon! Tyvär kommer hon väl aldrig bli dräktig.. Eller jo säkert om några månader när hon inte mjölkar riktigt lika mycket men de är så tråkigt när månaderna drar iväg. När dem mjölkar så pass mycket så visar dem iprincip aldrig brunst.
 
Dagen ser ut som alla andra dagar i veckan, mjölkning, matte och mjölkning igen. Men imorgon, ja imorgon är jag ledig för då ska jag och min gamla arbetskompis Sofia till mjölkföretagardagen i Jönköping, ska bli så himla kul!
 
 
Det är sådär härligt ryggigt inne i huset efter morgonmjölket är färdigt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0