Lite pencilinkur

brrh, vilken ruggig morgon.
Provmjölkningen är över och ivägskickad med nattens mjölkbil. Vi ligger och balanserar på 4000liters linjen, det är nära nu!
 
Lite mindre roligt är att 832 åkt på mastit och förblir nu tvåspent.. 906 som kalvade i helgen hade vi vetrinär ute på igår eftersom hon är hängig. Kan inte sätta fingret på var det är med henne.. Vinglig och seg. Ingen kalvförlamning. Hon går i allafall på pencilinkur nu i 5 dagar sen får vi hoppas att hon rycker upp sig!
Får bara hoppas att inte cellerna skjuter i höjden nu pågrund av 832, dem har ju legat bra till runt 100 nu ett tag.
 
Igår var jag och gymmade också förresten, har lite ont i armar och mage idag.. Eller träningsverk rättare sagt. Annars ser de lugnt ut idag, ska ha middagen klar vid halv 1. Har inga speciella planer fram tills kvällsmjölket idag.
 
Två hundar som var glada att ses efter några dagar ifrån varandra.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0