Upprörande nyheter

Godmorgon!
Hemkommen från morgonmjölket och lilla lambi har fått mjölk och befinner sig ute hos sina kompisar.
Under morgonmjölket kom de upprörande nyheter om lite allt möjligt. En sak jag reagerade på var det här med tvättbjörnen, jaha? Tvättbjörnen ska utrotas med eeeeen gång om den ens syns till död på en strand i Sverige men vargen den, ja den vet vi ju alla att de är stora diskutioner om...

Sen de som upprör mig mest är de här med Ingelstadgymnasiet, övervakningskameror på elevboende. Så pinsamt. Hur lågt har den skolan sjunkit egentligen. Känner igen de där med att ledningen ignorerar toltalt vad elever och lärare känner och tycker om denna starka sak så som att bli övervakade. Har själv haft stora diskutioner med ledningen (rektorn) innan vi tog studenten och jaa, jag blev behandlad som en 5åring. Struntade helt enkelt i allt vad vi hade att komma med.
Kanske ska vi sätta upp kameror hemma hos dem som tagit detta beslut?
När man går lättklädd från duschen i korridoren till sitt rum. Man undrar ju såklart vem som ansvarar för såkallade "inspelningarna".
Nej jag blir helt enkelt skit förbannad. Så tråkigt att en bra skola har gått och blivit sådan skit. Skulle aldrig ha valt Ingelstadgymnasiet om jag gick i nian just nu. Tack och lov är den tiden förbi.
 
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=5801409


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0