Högskoleprov occh galafest

Godmorgon! Då har vi Söndagförmiddag som vi sov alldeles för länge på, men vi var ju faktiskt på fest igår så att sova länge var rätt lockande.
Igår var de ju även högskoleprov heeeeela dagen, en lång dag med en trött hjärna som sedan stressade hem och tog på sig den finaste klänning jag har. För att sen spendera en bra kväll med fina människor och mycket dans!
 
Jo och medans jag var på högskoleprov hela dagen igår och folket här hemma var hundvakt så verkar de som att Ritcha har fått ha skiiiiitkul hos kalvarna i kalvstallet! Dem mockade nämligen ut djupströbädden där igår och Ritcha hade fullt shåå med att hålla koll på att kalvarna inte gick någonstans (dem var ju dock instängda bakom grindar). Men hon verkade ha skött sig, kalvarna dem var ju kvar där imorse.. haaha.
 
Idag är de en lugn söndag med lite kalas framåt eftermiddagen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0