Nyttig måndag

Godmiddag!
Hemkommen från en tabatapass och nu står maten på spisen! Morgonmjölket flöt på bra, tyvär är inte 906 bättre.. Hon är i en mjölkgrupp men de är långsamma steg hon tar framåt. Eller oj, nu ljög jag lite, morgonmjölket gick väl inte alls bra egentligen då 838 rissade och fastnade i gropen på ett sätt som är lite svårt att förklara. Jäkla skit koo!! Eller jäkla skit brunsthormon!
Dit med pallar och försöka få henne att stiga upp som en trappa men hon fattade ingenting och som tur var kom chefen och han tog över och började skruva ner lite i gropen och sedan var hon ute. Sådant som händer ibland, jag är glad att de inte händer när jag är heeelt ensam i ladugården. Chefen kan ju alltid komma och "rädda" mig ur dessa situationer. Ibland laga efter mig, ibland skruva ner saker till mig, ja helt enkelt fixa och dona.
 
Oj oj, nu kom matgästen (far). Bye bye
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0