Inte gott med kraftfoder?!

Godmorgon!
Morgonmjölket färdigt och de var lugnt i ladugården, de kom en kalv i Lördags så mamman 794 befann sig fortfarande i kalvningsboxen så lite pyssel med att mjölka henne, speciellt eftersom hon har ett jääääätte juver!
Mjölkkvittot visade inte alls dem siffrorna jag hade hoppats på efter helgen.. Dem damerna som mjölkar mest äter inte upp sitt kraftfoder. hmm , de är lite konstigt? Kanske har något och göra med veckans leverans med kraftfoder? Får hoppas att de rättar till sig snart för vi var ju sååååå nära 4000 liter..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0