Plocka plast i ett lass

Precis vad jag har gjort i förmiddags efter frukosten, jag gick ut på åkern och plockade rundbalsplast. Vid dessa blåster som har varit nu senaste tiden så låg de heldel ute på åkrarna. Men nu är de plastfritt, dock inte så länge tror jag.. Alltid ett litet problem med rundbalar, all denna plast.
 
Har även sopat bort allt skit som låg på verandan, så om vädret vill i helgen så åker väl utemöblerna ut. Nu är jag även hemkommen efter att ha ätit mat i Moheda. Så brukar mina Onsdagar se ut om jag inte jobbar på dagen, far åker ju ner och äter i Moheda så då hänger jag ju helt enkelt med om jag är hemma. Inte så jätte svårt beslut.
 
Påtal om beslut så tror jag att projekt "måla ladugården" drar igång snart. Om dagarna är såhär lugna nästa vecka så kan lite röfärg på ladugården inte vara helt omöjligt! Hoppas hoppas, då en fin nymålad ladugård till sommaren hade varit tjusigt.
 
Nu ska jag och denna filur till agilitybanan innan jobbedags!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0