Sovmorgon och nykomlingar

Hej hej!
Onsdag, sovmorgon. Blev däremot inte så lång sovmorgon som jag hade tänkt mig eftersom mamma kom in och väckte mig och sa att de kommit två st lamm inatt så de var bara till att ta den tunga kroppen och pallra mig ut till nykomlingarna och stänga in dem tillsammans med mamman. Ska ut och titta till dem nu igen innan jag åker vidare till agilitybanan, gymmet och sedan jobbet. Men dem två små liven verkade må bra och fått i sig mat när jag var där på morgonen.
Har även hunnit baka två småkakor.. Ja den där ickesovmorgonen gav kanske något gott ändå. Den gav mig iallafall ena massa kakdeg i magen, muums!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0