gult och Julrent

Dagen har beståt utav tvättning och mjölkning!  Tog en 20 minuters vilopaus innan mjölket på eftermiddagen, den var tänkt att bara bli 5 minuter men Ritcha och jag slumrade till lite väl länge men sen var vi på hugget till mjölket!
 
Så nu är de så julrent och ljust i ladugården, tog väggar och lampor i dem fyra mjölkgrupperna och mittengången och fasen vad skillnad lite tvättning kan göra! Nu får vi hoppas att damerna kan hålla de hyfsat rent!
Imorgon har jag sovmorgon! Imorgon kommer även seminören och dräktighetsundersöker, spännande!
 
Damerna är ju duktiga på att skita ner så innan jag tvättade så var de gula fullt med skit men titta så gult och snyggt de är!
Har även kommit fram till att färgen gul verkligen gör så att ladugården lyser upp lite extra!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0