Kort promenad

Har varit ute på en kort promenad och så har jag räknat några tal matte, snart är de dags för ladugården! Jag är nästan ledig alla onsdagsförmiddagar nu för tiden för att sedan åka tidigare och mocka kalvakättlar och diska nappspannar och sedan sätta igång med kvällsmjölket. De är rätt så skönt med en sovmorgon, men blir lite besviken på mig när jag tex imorse klickade av alla mina 3 alarm runt7-halv8 för att jag skulle komma upp! De gick inte för sig utan sov gott till kl 9.
 
Det har lugnat ner sig enormt på jobbet, de är i en liten döperiod just nu. De är ju inget vårbruk och sånt så de är bara ladugården och de är ju inte många timmar där. De är väl rätt så skönt att timmarna inte springer iväg heller för den delen nu eftersom jag fokuserar mycket på matten.
Får njuta lite och sedan under Mars får vi hoppas att tempot drar igång!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0