Symaskinen är uppe!

Godkväll!
Hamnat i soffan efter en dag med morgonmjölkning, vallning, stan, springtur och lite sypyssel.
Vallningen gick bra! Micha var här med sina två pojkar Franz och Ernzt. Det var intressant att se hur mina får skötte de med andra hundar. Tyckte dem skötte sig fint även om dem var lite spingiga ibland. Ritcha, hon jobbade på bra! Jag känner att vi bara ska fortsätta med de vi gör, inte stressa fram med massa annat utan bara gå och gå och kommandoträning. Det var roligt att få lite bekräftelse från någon annan att hon faktiskt är en annan hund hemma på mina får. Inte alls samma rus!
 
Efter att micha lämnat så åkte vi in till stan. Anton skulle hämta något på byggmax och jag stannade på grand och handlade sytråd bland annat.
När vi kom hem gjorde jag iordning min symaskin och donade lite där för att sedan ta mig ut i blåsvädret för en springtur (var ett tag sedan). Testade mitt nya midjeband och nya flexkoppen och de kändes som att vi flög fram! Ritcha hade rätt bra fart i början så de gick lätt att springa men sen blev hon trött i slutet utav rundan och japp de kändes skillnad när hon slutade att dra mig lite framåt. haha. Hoppas innerligen att de kommer lite snö så vi kan åka längdskidor ihop, tror hon skulle tycka de var skit kul!
Efter springuten in med hästar och mat till fåren för att sedan sätta mig vid symaskinen och sy ihop ett kuddfodral. Japp jag kan om jag vill, även om Anton argerade lärare ibland.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0