IRLAND, sjuk...

Idag är jag sjuk, eller var sjuk igår med men idag är jag riktigt sjuk..
Gick upp vid halv 8 för att mjölka och sen efter att jag hade mjölkat och gett lite kalvar mat så tyckte Paddy (farfarn) att jag skulle gå in och sova lite, ta ledigt. Han förstod på mig att jag verkligen inte var riktigt kry. Så han berättade för mig att det var lugnt idag så det gjorde ingenting om jag gick upp och la mig. Så nu är jag här uppe i mitt rum, ska titta på film och sova!
Så jäkla tråkigt att jag mår såhär, vill verkligen inte ligga inne i en säng och vara sjuk när jag är på irland. Får hoppas jag mår bättre imorgon, mår jag sämre vet jag inte riktigt vad jag gör? Känns ju dumt att komma hit och vara här i 3 dagar och sen bli sjuk, dom tror säkert jag är jätte klen..

Nej, nu ska jag sova. Vill bli frisk!!


Bild från mjölkningen idag på morgonen.


Väldigt glad just nu att jag tog med mig dessa två skönheter!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0