alnarp

Godmiddag!
Nu är lite matte räknat och steker lite pyttepanna, gräddstuvad, muums!
Igår var ju som sagt och kollade på Alnarp. Såg väl iprincip ut som jag hade tänkt mig, förutom boenderna. Mycket besviken på de. Så nu överväger jag ännu mer att inte bo där. De var som att gå på internat ännu en gång och de var ju tyvär inte min grej. Ett litet rum, delade toalett och kök med ca 9 andra. Trodde väl i allafall att var små lägenheter på campusområdet men de verkar bara vara delade rum och toalett boende om man inte vill betala schootahijtan för en lägenhet.. Alla säger att de tillhör studentlivet att bo där och att de inte blir samma grej. Precis som dem sa till mig på Ingelstad. Men jag trivs inte i den miljön, jag gör bara inte de och jag tycker såklart de är SKIT tråkigt att jag inte vill bo så men nu är det så. Och när man lockar med fester hit och dit för att få dit elever så  undrar man såklart. Jag vet att Alnarp är en stor festskola som alla universitet kanske? Men när man på rundvandringen gör så mycket reklam för dessa fester så blir en sån som jag som inte dricker speciellt ofta lite anti. Jag blir lite anti att jag ska behöva tillägna 2-3 år på en exakt samma skola som Ingelstad (som gett mig såååå goda vänner men de räkte med 3 år). Jag kommer såklart fortfarande Ansöka eftersom jag vill bli lantmästare, men så som de ser ut nu kommer jag tågpendla om jag kommer in. Det kan ju såklart ändras, jag kanske trvis som fisken i vattnet när jag väl kommer dit och vill flytta dit. Men tågpendlingen ser bra ut med med många tåg.
Men först ska matten klaras av och sedan ska ett högskoleprov skrivas och sen får vi helt enkelt se vad som händer!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0