Färskfoder, mums!

Ritcha har aldrig varit någon fantast av att äta precis.. Första året höll jag på med olika torrfoder men icke ville hon äta. När hon började arbeta mera i ladugården och hon började göra av med mycket energi var jag tvungen att göra någonting åt de så vi började med färskfoder och Ritcha äter med de hull och hå! Hon har blivit så  fin i pälsen sen vi började med färskfoder, hon är fortfarande mager men de är väl bordercollie formen..
Tror hon har ätit de nu ca 3 månader och är super glad över att hon äter de med än gärna! "Ska du ha mat Ritcha" och hon ruuuusar upp ur korgen och de hände aldrig med torrfodret. Visst är de lite pyssel med att tina korvarna och skära upp de men med en nöjd hund är de värt de!
 
 


Kommentarer
Micha

Visst är det bra!
Ernzt å Franz också helnöjda med färskfoder! 😊

2014-02-13 @ 17:55:02
URL: http://michamittilivet.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0