Lamningspyssel

Hej hej!
Sovmorgon idag! Var ute inatt på lamningsjoure då jag misstänker att Ella lammar nu dem närmsta dagarna. Var uppe imorse också trots sovmorgon för att kolla till dem och hjälpte mamma med hästarna. Sen gick jag in och sov en halvtimme för jag är ju inte riktigt pigg fortfarande (chefen börjar med sjuka in i denna vinterflänsa). Sedan blev de en seg frukost och sen kunde jag inte låta bli att klippa Ella, hon kanske lammar snart som sagt och jag börjar inte jobba förens lunchdags så de hann jag med. Lördag ska alla trimmas, ska bli skönt att ha de gjort då dem är lite väl ulliga nu!
 
Mamman Gun har jag ett extra öga på då hon inte ätit upp sitt kraftfoder.. tog tempen på henne men hon verkar ej ha någon feber. Får hoppas att hon kommer igång med matlusten snarrast, ibland matstrejka dem lite precis efter lamning.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0