Pigg i sinnet, trött i kroppen

Godmorgon!
Onsdag, sovmorgon. Ställde klockan på halv 8 tänkte att DÅ måste jag upp, men icke.. Min kropp vill sova, så ja jag lät den sova. Får hoppas på ljusare tider snart då jag hoppar upp kl 7 självmant en ledig dag, de var länge sen nu..
 
Tänkte jag skulle åka till jobbet runt middagsdags för att vaccinera kalvar, diska napphinkar och mocka kalvboxar innan mjölket drar igång. Men nu ska jag ut i ladugården och göra far sällskap då vi har EKO-kontroll här hemma.
 
Aldra varmast är de om man ligger så nära varandra som möjligt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0