Snart dags för slutprov

Sitter och räknar pq-formler eftersom de är dem jag har svårast för har jag insett nu när jag repeterat. Det andra känns faktiskt väldigt bra! Grafer och potenser och allt de andra tycker jag mig förstå mig på och har nu senaste veckan suttit och bara antecknat för varje kapitel hur man räknar ut saker och ting och repeterat många tal i boken. Men den där pq-formlen den är klurig.. x^2+px+q=0.. yeep typ så.
På onsdag och torsdag gäller de så imorgon får jag även sitta lite med det. I eftermiddag återvänder jag till ladugården och förhoppningsvis har en kviga kalvat för tog in henne i kalvningsbox imorse !
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0