Årets första provmjölkning

Godkväll! Sitter bänkad framför seriepremiären "familjen annorlunda", så himla kul att de är en lantbrukare med! De jag mest sitter och funderar på just nu är om han har robot eller grop?! Undrar när de ska komma fram..
 
Förövrigt så var de årets första provmjölkning ikväll och hade lite ångest för detta under dagen de är ju alltid lite extra spring men de gick fort och riktigt bra! Lite förvånad själv att jag faktiskt var klar i bra tid!
74 mjölkande var det denna provmjölkning och dem pumpade på bra med mjölken, får hoppas dem mjölkar på bra imorgonbitti också!
Nehe, nu ska jag fortsätta titta på denna tvn.
 
 
Efter att man tagit ett litet mjölkprov från varje ko så ska dessa locken på, litet avslappningsmoment efter ett springit provmjölkningspass! Imorgonnatt åker dem med mjölkbilen till ett laboratorium.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0