Hocketdags på dammen!

Godmorgon!
Ännu en lördag med sovmorgon!
Igår efter jobbet så åkte vi och storhandlade så nu finns de masse med gotte i kylskåpet. Det var 14 dagar sedan exakt vi handlade sist så de var allt lite utplockat här. Det vi däremot glömde köpa märkte jag nu på morgonen var kaffe!! Men får helt enkelt gå in till mor och far och fråga om vi kan få lite kaffe utav dem.
 
Idag kommer de ut lite blandade ungdomar och spelar hockey på våran damm! Ska bli roligt, elda, grilla korv och åka skridskor. Får se ifall vi hinner med något vallningspass innan de blir kvällning, på söndag kommer ju nämligen hela gänget ut här och vallar!
 
Utav en ren tillfällighet så vände jag på en hink som låg ute på åkern som frusit till is och titta vilken fin skulptur de blev, kunde inte låta bli att göra något roligt av den!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0