Skillingarydssalvan, bra mot tassarna!

Ritcha har ju lite torra och ibland såriga tassar, då brukar jag smörja in dem med skillingrydssalvan. Den är verkligen dunderbra! Och tyvär verkar den dundergod med eftersom Ritcha mer än gärna slickar bort den så man får hålla lite koll.
Jag menar de kan ju inte vara skönt att springa runt på torra tassar, tänk er själva när ni har torra händer. Så smörja in tassarna då och då tror jag inte är fel!
Nackdelen är att man går runt och luktar tjära på händerna hela dagen efter att man smörjt in Ritchas tassar.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0