Flasklammet, meelvin??

Godmorgon!
Hamnat vid datorn med en kopp te, fått i mig fil som numera är mitt frukostmål. Förövrigt så är jag lite rastlös på dagarna då jag inte räknar någon matte längre, igår pysslade jag om fåren och sedan strödde jag även hos kalvarna mellan mjölkpassen. Är ju klart lite pyssel med det lilla flasklammet. Han är förvånansvärt pigg och igår var han ute hos fåren hela dagen och jag var där och gav honom mjölk ibland, sen framåt kvällen fick han vara inne i huset igen och så har han även sovit inne inatt på toaletten i sin hundbur. Så ska köra på detta systemet lite så att han hinner växa ikapp lite. Ute på dagen och inne på natten.
 
Min plan idag är faktiskt att ta mig till gymmet innan mjölket börjar, meeeen den planen kan ju klart ändra sig om något annat dyker upp. Hmm, får äla se vad som händer. Semla ska jag iallafall äta idag!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0