Försvunnen hund, funnen hund

Förmiddagen den försvann då även min hund försvann. Efter 1 timmes bilkörning lite överallt så körde jag hem och gissa vem som var hemma, jo Ritcha..
 
Eftermiddagen bestämde jag mig för att vi behövde arbeta lite ihop jag och Ritcha så på med springlinan och springa till jobbet. Det gick utmärkt, Ritcha höll ett bra tempo medans matte höll ett mindre bra tempo. Benen var sega idag, men sprang väl i allafall 5km utav den 1 mils långa rundan till jobbet.
Väl på jobbet var vi trötta, riiiiktigt trötta! Så Ritcha tog plats i den gamla soffan och jag började torka och sopa i personalrummet. Vi var lagom färdiga med det tills det var dags att börja mjölka. En seg Ritcha och en seg Matilda, men vi tog oss igenom de och var färdig i vanlig tid, kl 7.
 
 
 
Den där lådan höll jag på och bli tokig på.. Den ville bara inte in i sitt spår så jag drämde ner den i lådan under..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0