God morgonstund

Godmorgon!
Sovmorgon från ladugården idag. Nu har får och hästar fått mat, och även tjocke Melvin har fått sin mjölk. Släppte ut hönsen nu på morgonen också, dem tycker de är så roligt att gå runt i trädgården. Fick med mig 2 ägg in också så de fick bli dagens frukost. Har aldrig ätit så mycket ägg som jag äter nu, äter kanske 6 ägg i veckan? oush, så mycket de lät nu. Men de kan ju inget annat än vara nyttigt.
Är helt mör i kroppen efter gårdagens spring/gå runda, benen värker. Skulle nu ha strechat igår..
 
Nu ska jag fortsätta med min goa morgonstund innan jag ska sysselsätta Ritcha och vi ska iväg till jobbet och köra traaaktor!!
 
Däremot måste vi införskafffa äggkoppar med tanke på hur ofta vi äter ägg. Just nu fungerar en ljushållare som äggkopp, hihi.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0