Lite mör

Hallå !
Hemkommen från morgonmjölket , de flöt på bra. Mjölkbilen hade varit där inatt och mycket riktigt så har cellerna höjts, hittade ju flock i filtret i Måndags men nu imorse så var filtret rent. Så kanske ser de bättre ut vid nästa tankhämtning!
Vi hade slaktbilen ute imorse med eftersom de är fullt i ladugården så 2 fina damer fick lämna ladugården imorse, tyvär 866 som kalvade i Janurai och mjölkade på som tusan i början men sen fick hon spentramp och de gick inte att rädda så hon fick lämna idag.
 
Igår var jag på zumba på ATC efter mjölket, de var roligt! Lite svårt att hänga med i rörelserna i början men sen kom jag in det. Jag tyckte inte heller de var såådär suuuper jobbigt men idag känns jag helt mörbultad? haha, det var nog jobbigare än jag kände just då. Perfekt tid, 20 över 7, kanske till och med att jagb går på de nästa vecka!
 
Såhär trött är man efter morgonmjölket, dräglet rinner och benen sparkar lite lätt
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0