Morgongympa

Godmorgon , eller ja snart godmiddag! Hemkommen och slängt i mig två mackor efter att faktiskt varit på gymmet en timme efter morgonmjölket. Tanken var att jag skulle gå på bodypump kl 9 men de sket sig med de eftersom tiden rann iväg i ladugården. Men men, gymmet funkade bra de med! Åkte aldrig och tränade igårkväll eftersom jag efter mjölket bara ville hem och sappa igenom alla kanaler på TV!
Jag sappade och sappade, med ett leende på läpparna.
 
Tänkte kolla med far om han ska köra gödsel eller jag idag, han håller på att köra just nu. Men jag har inte så mycket för mig så.. Kvällsmjölket ikväll med, men de är himla lungt i ladugården så behöver nästan bara vara där när mjölket ska börja, typ 4.
 
 
Kvigan 1062 var nöjd igår efter att jag mockat ut hennes kalvbox och hon hade fått gott kalvstart i spannen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0