Rekordcelltal

Godmorgon!
Ännu en dag som verkar likna en av dessa typiska vårdagar.
Min plan var att åka och gymma nu på förmiddagen men  tar nog de i eftermiddag istället innan mjölket. Tänkte ut och titta till fåren nu, Ella har ännu inte lammat.. Hon är duundertjock nu och jag börjar nästan tro att även hon har trillingar.
Förövrigt i ladugården så fortsätter våran bubbla, de flyter på bra och i lördagsmorse så var de rekordlåga celltal i tanken under tiden jag varit där och som jag förstod de på cheferna så var de myyycket länge sedan celltalen var under 100, skit kul! Kan inte riktigt fatta att de är så låga eftersom vi faktiskt bytt foder och haft lite nykalvade kor och så. Men men, ibland håller bubblan och de är ju kul! Tyvär hade jag flock i filtret igårkväll och försökte hitta den skyldige nu under morgonmjölket men hittade då ingen flock eller röda juver. Sånt är lustigt.. Får hoppas att celltalen inte skjuter i höjden bara.
Nu ska vi bara ha lite mer mjölk i tanken så flyter de på riiiktigt bra! '
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0