Solig Lördagsmorgon

 
Godmorgon!
Lilla Melvin som vi nu börjat kalla honom är ute och sina kompisar. Han har tillbringat ännu en natt inne i huset och inatt var de sista natten för kommande natt får han allt sova ute. Han kommer hålla sig lika varm i en kalvbox i ladugården som han gör här inne så tänkte att där kan han vara.
Lite tråkigt då han är lite roande på kvällen när han sååååå gärna vill upp i soffan till oss andra, när han ta sats och springer över hela rummet för att göra en glädjehopp! haha ja, han ser så rolig ut. Men han är ju också som en hundvalp och har svårt att konrollera sin blåsa.. Så inatt får han sova i kalvboxen då de fortfarande är lite kallt under natten för honom ute hos dem andra.
 
Annars idag ser de lugnt ut, fick helledigt i helgen! Ska kanske ut och rida, köra gödsel ? Måste dammsuga också för tjejerna kommer hit och kollar mello ikväll.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0