Stark kille

Igår sent inpå kvällen reste han sig och bäade och han började sakta men säkert att sutta på nappflaskan efter några sondmatningsmål. Idag går han runt i här på undervåningen på stappliga ben, tuff kille som inte vill ge sig!
Idag ska vi klippa fåren så då får han hänga med ut i fårhuset och så får vi har uppsikt på honom och se hur de går.
Hade ju såklart gärna haft kvar honom inne huset men rent praktiskt funkar de inte.
Är så glad, med tanke på hur vi hittade honom igår kunde jag inte ens föreställa mig att han skulle stå själv efter att jag kom hem från mjölket igår, trodde helt ärligt att han tagit sina sista andetag.
Han är tuff. Ännu ska vi inte ropa hej men de ser positivt ut!
 
 


Kommentarer
Elin

Åh vilken tur! :)

2014-03-01 @ 13:23:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

maatildadahl-Om kossornas festdag och mjölkpigans vardag

Matilda, det är jag. Jag är 20 år och är bosatt i Småland i ett rött hus med vita knutar tillsammans med min sambo. Jobbar som mjölkpiga på en mjölkgård. Har funnit ett intresse för får/nötvallning och skaffat mig en bordercollie. Här kommer ni få läsa om mina framtida drömmar, vallning, träning, tunga tider och underbara tider!

RSS 2.0